Training weerbaarheid voor klantendiensten

Maak je medewerkers meer weerbaar. Verhoog het mentaal, emotioneel en lichamelijk welzijn.

Opleiding

Datum: jij kiest

  • Erkenning KMO-portefeuille

Waarom is de training weerbaarheid voor klantendiensten iets voor jouw medewerkers?

training weerbaarheid

Soms voelen we dat het teveel is en dat blind doorgaan geen soelaas meer biedt. Medewerkers vallen uit. Veel zieken.

Sommige mensen hebben de indruk dat anderen over zich heen lopen en zijn de vat over hun eigen leven wat kwijt.

Vandaag ervaren mensen meer angst en dan ligt burn-out en demotivatie op de loer. Natuurlijk heeft dit alles een impact op onze relatie met de collega’s en ook op het klantencontact.

Om ons staande te houden, burn-out voor te zijn en de verbindingen met onszelf en anderen intact te houden, hiervoor hebben we nieuwe inzichten nodig.

Daarom deze training. Een frisse wind van nieuwe inzichten over wie we zijn,  spiegels in onze communicatie en het zorg hebben voor.

De inhoud van deze interactieve training weerbaarheid voor klantendiensten

  • Het blootleggen van de eigen beperkende gedragspatronen: waar komen ze vandaan?
  • Hoe duidelijk je grenzen aangeven en de eerste signalen communiceren die je vertellen dat het niet ok met je gaat.
  • De impact van mijn overlevingsmechanismen op mijn gedrag in het nu.
  • Hoe werkt het brein en het lichaam. Je krijgt de nieuwste en meest actuele inzichten over de werking van het brein. We leggen de relatie met je eigen welzijn en laten je zien hoe je communicatie met je collega’s en je klanten vergemakkelijkt.
  • Het aanbieden van keuzes en alternatieven in de communicatie met collega’s en klanten.
  • Omgaan met verandering.
  • Naar verbinding met jezelf, verbinding met je collega’s én een verbindende communicatie met je klanten.
  • De deelnemers maken de vertaling naar de praktijk met behulp van de ervaringsgerichte oefeningen met de acteur.

 

Voor wie is deze training weerbaarheid?

Van medewerker, teamleader tot manager die burn-out, apathie en demotivatie willen voor zijn en die nu willen actie ondernemen.

Het resultaat van deze vernieuwende aanpak voor burn-out voorkomen

Onmiddellijk resultaat voor de deelnemers:
“Nu zie ik de relatie tussen mijn frustraties en mijn communicatie.”
“Ik ga me anders gedragen op mijn werk en het contact anders aangaan”
“Acceptatie, mildheid en bewustwording van mijn gedrag ervaar ik voortaan als belangrijkste tools in mijn leven”.

Resultaat op termijn voor de organisatie:
Een einde aan “het bij de anderen leggen”, het afhaken, de demotivatie.
Medewerkers nemen leiding over het moment, ook als het moeilijk gaat.
Een gezondere manier van samenwerken en een hogere vibe.

De methodiek bij de training weerbaarheid:

Interactieve sessies, heel dynamisch. 4 of 5 sessies van een halve dag met een opvolging.
De laatste sessie is met acteur. Zo gaan de deelnemers meer voelen en dit helpt om het gedrag te blijvend te veranderen!

Onze trainers

Peter Callens

Peter Callens

Trainer
Peter heeft meer dan 20 jaar ervaring met bio-feedback, NLP en coaching. Tijdens deze training maak je kennis met een rijkheid aan diepgaande inzichten.
Als trainer let Peter enorm op de klik met de groep. Hij brengt precies die inzichten die de medewerkers en de organisatie op een blijvend hoger niveau te tillen. Zijn aanpak focust op het vinden van de echte oorzaken. Hij ziet snel wat er nodig is voor een individuele medewerker en voor een team. Peter heeft meer dan 20 jaar ervaring en schrijft ook over dit onderwerp.
Angelo Colabufalo

Angelo Colabufalo

Trainer
Trainer in de psycho-communicatie. Hij verzorgt een deel van de opleiding bij het instituut van Dr. Jean Lerminiaux in de psychotherapie. Expert in communicatie, presentatie technieken, coaching en contactcenter management. Man met passie voor zijn vak. Verzorgde al meer dan 700 succesvolle trainingen in België, Italië en Frankrijk. Angelo weet de deelnemers onmiddellijk te raken. Kan heel diep inwerken op de psychologie van de deelnemer. Zorgt op die manier voor een snelle change. Heel creatief, vindt nieuwe invalshoeken. Weet teams waar er moeilijkheden zijn snel en op een juiste manier aan te pakken.

“Onze medewerkers kregen in de loop van de jaren al vele trainingen. We wilden een nieuwe aanpak. Die vonden we bij Pantelco. Een training die communicatievaardigheden combineert met het verhogen van de weerbaarheid van onze mensen. Heel boeiend! Hoge tevredenheid bij onze medewerkers!”

Gerda Van Bockstal

Gerda Van Bockstal
Learning Consultant Proximus Corporate University

5/5

Enkele klanten waarmee we samenwerken

Axa
vc wood logo
delhaize-logo
Euroclear
knowliah
proximus
VGD logo

Contacteer ons voor een doorbraak:

We bekijken graag samen wat jij nodig hebt. Ja, ik wil graag contact opnemen!

Of bel ons op op +32 55 305 270