telefonische communicatieBen jijzelf of een collega geboeid door telefonische communicatie?

En willen jullie wat beter uit de verf komen met je telefonische communicatie? 

Wil je graag weten wat je nu precies kunt verwachten tijdens de training en welke nieuwe inzichten je aangereikt krijgt? Lees dan vooral verder!

 

Peter, wat houdt een klantgerichte telefonische communicatie voor jou in?

Een klantgerichte telefonische communicatie houdt in dat je echt contact maakt met de persoon aan de andere kant van de lijn.

Die persoon kan op dat moment een vervelend of een aangenaam gevoel hebben. Dat kan jij aanvoelen als je echt luistert naar die persoon. Vervolgens kan je op een intelligente manier inspelen op dat gevoel met behulp van een aantal technieken.

Enkele voorbeelden zijn: dezelfde taal spreken, het werken met intelligente vragen, de gouden cirkel, de dubbele verbale handdruk enz..

Die laatste bijvoorbeeld houdt in dat je jezelf opnieuw voorstelt. Het is een heel doeltreffende manier om met heel veel charme controle te nemen over het hele telefoongesprek. Zeker in conflictsituaties komt deze tool goed van pas. Het toepassen van al die technieken leer je aan tijdens de training. We nemen gesprekken op en je beluistert ze opnieuw zodat je zelf ontdekt wat werkt.

Daarnaast gaat het bij een klantgerichte telefonische communicatie over jouw eigen attitude. De klant zal onmiddellijk aanvoelen wie hij aan de lijn heeft. Maak jij op een vervelende manier contact, dan wordt dat heel snel duidelijk en dan krijg je dat gedrag weerspiegeld.

Tijdens de training leren we je bewust te worden van de impact van je eigen houding op de klant.

 
Wat doen ‘vervelende’ verkopers aan de lijn verkeerd?

Mensen ervaren telemarketeers vaak als vervelend, omdat hun houding heel gemaakt is.

Het is net alsof mensen in een keurslijf worden gestopt om zich heel onnatuurlijk te gedragen. Dat kan beter door in te spelen op de interesse van de klant.

Een slimme verkoper zal eerst wat opzoekingswerk doen over de klant op internet en daarop inspelen. Dat is echt klantgericht bellen. En ook dat leer je tijdens onze training.

 

Heb je nu al een tip bij het voeren van een moeilijk gesprek?

Als ik een vervelend gesprek heb, sta ik altijd recht. Dan sta je er op dat moment, letterlijk en figuurlijk. Je voelt je zo meer zelfverzekerd en krachtiger.

Waar kan Pantelco jou mee helpen?

Wil jij ook vlotter leren telefoneren, en leren hoe je zo’n “wow- momenten kunt creëren? Bij Pantelco geeft contact center training en je kan je ook inschrijven voor onze nieuwe training  Klantgericht Telefoneren

Ben je er ook bij? 

Vragen? Contacteer ons dan & we helpen je graag verder!