Dé Training voor de Customer Service Teamleader (40 uur)
De training customer service teamleader...
Dit is dé training voor de hedendaagse Customer Service Teamleader!
-
Ontdek je drijfveren, waarden en werkmotivaties en leer hoe ze je
werkgedrag en beslissingen beïnvloeden voor meer bewuste keuzes. - Ontwikkel strategieën om teamleden te motiveren, samenwerking te versterken en de effectiviteit te verbeteren.
- Leer klantbehoeften beter begrijpen, sterke relaties opbouwen door effectieve communicatie, actief luisteren en empathie.
-
Samen analyseren we gesprekken en e-mails om service te verbeteren
en klantinteracties te optimaliseren. - Oefen je coachingvaardigheden en leer technieken voor het geven van constructieve feedback en het ontwikkelen van medewerkers.
-
Leer SLA's beheren, KPI's gebruiken en efficiënt omgaan met
verwachtingen om klantprocessen te waarborgen.
Opleiding
KMO-Portefeuille van toepassing
-
40 uren in totaal
-
5 September
-
14 & 15 oktober
-
26 & 27 november
-
5 december
Deze training is slechts eenmalig per jaar mogelijk om te volgen, en is opgedeeld in 4 volwaardige modules.
Eind Augustus '25, afhankelijk van jouw agenda.
Intake Gesprek
Samen brengen we jouw werkmotivaties in kaart (1u).
5 September '25
Module 1: Verbindend Communiceren
Je leert hoe je als customer service teamleader de verbinding met klanten versterkt, gevorderde vraag- en luistertechnieken toepast, klachten effectief behandelt en slecht nieuws op de juiste manier brengt (7u).
14 & 15 oktober '25
Module 2: Teamcoaching
Je leert hoe je een optimaal customer service- of salesteam creëert met de 5 bouwstenen van Patrick Lencioni, vertaald naar het contact center. We gaan aan de slag met het herkaderen van gesprekken, feedback geven, omgaan met conflicten en verandering, en werken met jouw praktijkcases (15u)
26 & 27 november '25
Module 3: Coach The Coach
In de training Coach the Coach (14 uur) voor het contact center leer je een gestructureerde aanpak voor coaching om de kwaliteit van het werk te waarborgen en te verbeteren. Je krijgt een heldere structuur voor individuele coaching en past deze direct toe. We werken aan de juiste coachattitude, overtuigingen van succesvolle teamcoaches, oplossingsgericht coachen, de 7 fasen van het coachingsgesprek en praktische oefeningen, inclusief teamoefeningen (14u).
5 december '25
Module 4: KPI’s en SLA’s
In deze training leer je welke KPI’s in een contact center het belangrijkst zijn, wat ze vertellen en hoe je er als teamcoach mee omgaat. Daarnaast ontdek je de do’s en don’ts van Service Level Agreements (3u).
Voor wie is deze training customer service teamleader?
Deze training is bedoeld voor teamleaders en teamcoaches die actief zijn in een contact center of een klantendienst leiden, of deze rol willen vervullen. Ben je customer service teamleader of wil je een sterke basis leggen om deze functie succesvol uit te oefenen? Dan biedt deze training je waardevolle inzichten die je direct kunt toepassen binnen customer service, telesales, customer care of jouw klantendienst.
De training wordt gegeven door een ervaren trainer met jarenlange praktijkkennis. Hij combineert diepgaande expertise met praktische kaders die écht werken. We beginnen met een intakegesprek om jouw specifieke behoeften te begrijpen.
Na de training customer service teamleader...
- Heb je veel meer tools en kaders én ben je veel meer geoefend om je team te coachen en te leiden.
- Heb je de tools om conflicten, teamcoaching en herkadergesprekken effectief aan te pakken.
- Vertrek je met enorm veel inzichten, die je onmiddelijk kan toepassen.
Wie verzorgt deze training customer service teamleader voor jou?
Peter Callens
Peter is een echte expert in analyse en communicatie. Hij heeft een scherp oog voor mensen en begrijpt snel waar individuele sterktes en uitdagingen liggen, net als die van een team. Tijdens deze training zul je zijn enthousiasme merken, en hij moedigt je aan om zijn inzichten direct in je eigen team toe te passen.
We beginnen met iets persoonlijks: jouw eigen motivatie- en waardenrapport. Vanuit die basis neemt Peter je mee in zijn meer dan 25 jaar ervaring in contact centers en klantendiensten, terwijl hij zijn kennis met enthousiasme en praktische tips met je deelt.Getuigenissen over de training:
“Dankzij de teamcoaching training kreeg ik meer inzicht de bouwstenen van succesvolle teams en de onderliggende motivaties bij mijn medewerkers. Ik ga dankzij deze training sneller conflicten gepast aanpakken.”.
Kristel Van Coppenolle
Transport Supervisor bij Colis Privé Belux
” Dankzij de training teamcoaching voel ik me beter voorbereid om mijn team beter te begeleiden en motiveren”.
Harald Dumoulin
Coordinator SmartPresentations
Wat is jouw investering voor deze opleiding customer service teamleader ?
€ 4125 excl. btw.
Deze prijs is inclusief:
- De intake en de materialen.
- Maaltijden en versnaperingen.
- De volledige individuele rapporten.
- Getuigschrift na de opleiding.
- Begeleiding tijdens het traject.
Goed nieuws: De KMO- Portefeuille is van toepassing.
Locatie voor de customer service teamleader training:
- Adres: Kerkgate 18, 9700 Oudenaarde
- Datums: eind augustus 2025 starten we met de individuele intakes, 5 september, 14 en 15 okotber, 26 en 27 november, 5 december (vm) 2025
- Tijd: 9:00-16:30 voor de dagtrainingen en op 5 december van 9:00-12:00 .
Inschrijven?
Je kan heel eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier. Nadien sturen we je alle praktische informatie toe over de locatie, facturatie en betalingen.
Vaak gestelde vragen over de opleiding teamcoaching in het contactcenter
Als je de emotionele intelligentie verhoogt van de teamleader en als je op een hoog niveau weet te coachen, dan heeft dit een directe impact op het team.
Jazeker, ook de lekkere lunches en alle teamrapporten.
Contacteer ons via de contactpagina of bel ons op +32 55 305 270
Is er ook een in-company opleiding teamcoaching?
Ja. Contacteer ons via e-mail voor een voorstel op maat.
Niet zeker of deze opleiding iets voor jou is?
We bekijken graag samen wat jij nodig hebt.
Krijg ons advies via mailOf bel ons op 055/305 270